מתכונים חדשים

סוכר חיוני לאי ראוניון

סוכר חיוני לאי ראוניון


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

ממתיק אוניברסלי זה הוא גידול הייצוא הגדול ביותר של ריוניון

קנה סוכר ממתין לעיבוד בסוכריית בויס רוז '.

קנה הסוכר הוא הכנסה המקורית החשובה ביותר לאי ראוניון שבאוקיינוס ​​ההודי, המהווה בין 40 ל -50 אחוזים מכלל היצוא השנתי של המחלקה הצרפתית.

מסעדת בויס רוז ', או מפעל הסוכר, בסן-אנדרה מייצרת חצי מהסוכר באי. החצי השני מגיע מהסוכרייה האחרת היחידה של האי, לה גול, ליד סן לואי מדרום מזרח. קנה הסוכר זקוק לשמש ולחות, שניהם בשפע בחוף המזרחי של האי. מרכז המחקר eRcane של Réunion פיתח 10 סוגים של קנים באמצעות הכלאה טבעית שיתאימו לשינויים באקלים.

כל מפעל מקבל מעט פחות ממיליון טון קנה מדי שנה, בדרך כלל שנקטפים בין יוני לדצמבר, ומייצרים כ -100,000 טון סוכר. כ -1,700 חקלאים מספקים קנה עבור בויס רוז ', אשר בתורו מייצר סוכר לבן וארבעה סוגי סוכר חום.

לאחר עיבוד הסוכר נותרו שלושה תוצרי לוואי: מולסה, המזוקקת לרום באיכות תעשייתית (החקלאי החרושי המלאכותי עשוי מיץ קנים); סיבים, הנקראים bagasse, שנשרפים על ידי תחנת הכוח התרמית של האי כדי לייצר אנרגיה; וקצף, או אקאום, הזיהומים המופקים ממיץ הסוכר, המשמשים כדשן.


סוכר חיוני לאי ראוניון - מתכונים

תעשיית הסוכר של פורטו ריקו

La industria del az car בפורטו ריקו

מאת אמיליה בדילו ג'וי

קנה האוגרה הובא לעולם החדש מהאיים הקנריים על ידי כריסטופר קולומבוס, והוכנס לאי פורטו ריקו מסנטו דומינגו, בשנת 1515, כדי להיות מעובד על גדות נהר הטואה בחוות הניסויים של הכתר.

טחנת הטחינה הראשונה הוקמה באאסקו, על ידי תומס דה קסטל בשנת 1523 והופעלה עם שוורים. החל מ -1548 מאות טחנות שהופעלו על ידי כוח מים (נוריאס) לייצור סוכר מוסקבאדו החלו לפעול. התעשייה הייתה בידי בעלי קרקעות קטנות שהמפעלים שלהם הצליחו או נכשלו בהתאם למחיר הסוכר בשוק או לגחמות הכתר הספרדי.

"המרכזים" או המפעלים הראשונים עם ציוד המופעל על ידי קיטור הוקמו בשנים 1873 עד 1876 - לפיהם גבישי הסוכר נפרדו מהמולסה בצנטריפוגות. המכונות נרכשו באנגליה או בצרפת. הטחנות הקטנות והמיושנות (טרפיקות) נעלמו לאחר תום העבדות בשנת 1873.

המפעל הראשון שעבר מודרניזציה על ידי הרחבת אחזקות הקרקע שלו היה סן ויסנטה (ליאונרדו איגרבידס בווגה באחה) וכעבור זמן קצר הגיעו קולוסו (אמיליו ואדי באגואדה), ולואיסה (מאונאבו), סן פליפה (נגואבו), סן לואיס (קרולינה), וג'וספינה (רו פיאדרס).
Ruinas de la מרכז סן ויסנטה 1984.

בתערוכת 1882 בפונסה, שני בעלים קיבלו מדליית זהב וכבוד על הסוכר האיכותי שהושג בתהליך החדש: אלה היו ואדי והאחים קבררה מהבוקה צ'יקה האסינדה הקרובה לפונסה. אבל בשנת 1882 היו עדיין חמישה או שישה מרכזים שעבדו באי פורטו ריקו.

מרכז קולוסו, אגואדה, חורבות. מרכז סן ויסנטה 1960.

לאחר שהריבונות הועברה לארה"ב בשנת 1898, התעשייה גדלה עם הדחיפה של אינטרסים לסוכר מהיבשת. מאז ועד אביב 2000, כאשר קולוסו נסגר לאחר הבציר האחרון, קנה הסוכר היה גידול המזומנים החשוב ביותר באי פורטו ריקו. התעשייה נאבקה לאורך המאה העשרים עם תחרות מחירי השוק, כוח עבודה הולך ופוחת, עלויות ההובלה, מערכת מכסות הסוכר והצורך להפרות ולהשקות את הקרקע, כה קשות שבסופו של דבר פשטה את הרגל. בשנת 1936 היו כ -43 מרכזים שפעלו במכסת סוכר של 909,445 טון קצר (2,000 ק"ג או טון נטו). .

34 מרכזים הפסיקו את פעילותם בין השנים 1942 ל -1977. הגדול ביותר שרד במשך עשור נוסף: קמבלצ'ה (ארסיבו) וגואניקה (אנסנדה) נסגרו בשנת 1981 ואחריהם אגויר (סאלינס) בשנת 1990, מרסדיטה בשנת 1994, לה פלאטה (סן סבסטיאן) 1996, ולבסוף קולוסו ורייג (יבוקואה) בשנת 2000. תעשייה ואורח חיים הגיעו לסיומם. ה"קולונוסים "או החקלאים ששתלו את הגידולים ושלחו אותם למפעל לעיבוד, כמעט ולא ראו את מאמציהם מתוגמלים בזמן מכירת הסוכר שלהם. תקופת הגידול של היבול ארכה בדרך כלל ארבעה עשר חודשים או יותר, מהשתילה בארבעת החודשים האחרונים של השנה ועד שהתחילה הטחינה לאחר ינואר. היה צורך לשתול מחדש כל ארבע שנים בערך. רוב הסוכר הגולמי נשלח לבתי הזיקוק בחוף המזרחי, אך במחצית השנייה של המאה גוניקה, מרסדיטה, איגואלדד, רויג וסן פרנסיסקו רכשו מכונות זיקוק. העובדים נטשו את האי לאחר מלחמת העולם השניה למשרות במשרה מלאה ושכר טוב יותר במקומות אחרים והקולונו נטשו את תעשיית הסוכר.

מרכז סן ויסנטה siendo desmantelada.

ג'וס ר 'עבאד כתב בשנת 1882 חזה את הסוף כאשר הבחין כי הבעלים התעקשו להרחיב (השקעה של הון) על ידי רכישת מכונות ואדמות חזקות יותר, קליטת כל חלקה חקלאית קטנה ולכן ביטול צורות חקלאות אחרות, ובסופו של דבר הפצה מחדש. את עושר הארץ לרעת הרווחה החברתית של האי. במבט לאחור, נוכל לומר כי שינויים אמורים להגיע עם גחמות של מאה מודרנית יותר וחשיבה מחודשת על הבחירות שנעשו בנסיבות אחרות.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

מרכזי הפעלה בשנת 1940, מיקום (העיר הקרובה ביותר) ותאריך סגירתם: פלאיה גראנדה בוויאקס (1942) כרמן בווגה אלטה (1945) קאריבה בסאלינס (1946) בוקה צ'יקה בחואנה דז (1946) הרמיניה בוילבה (1947) סנטה ברברה בג'ויה (1948) פלז'אס באג'ונטאס (1949) סן חוזה ברו פיאדרס (1952) קונסטנסיה בפונסה (1954) רוצ'ליז במאיאגז (1957) ויקטוריה בקרולינה (1957) פסטו וייחו ב Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

קנבס בלוסה (1965) סנטה חואנה בקאגואס (1966) קיייי בקאי (1967) מאצ'ה בגואיאמה (1967) רופינה בגואנילה (1967) סן ויסנטה בווגה באחה (1967) סולר בקאמי (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo בפאג'רדו (1977) איגואלדאד באאסקו (1977) ובסן פרנסיסקו בגואיאנילה (1977).

FUENTES:
1. מדריך חברות סוכר. פאר אנד קו, ניו יורק, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. לה איסלה דה פורטו ריקו. רנד מקנאלי ושות ', 1941.
3. הרננדז מנדז, יוג'ניו. קרניקאס דה פורטו ריקו: desde la conquista hasta nuestros dasas 1493-1955. מאמר המערכת של לה אוניברסידד דה פורטו ריקו, 1969.


סוכר חיוני לאי ראוניון - מתכונים

תעשיית הסוכר של פורטו ריקו

La industria del az car בפורטו ריקו

מאת אמיליה בדילו ג'וי

קנה האוגרה הובא לעולם החדש מהאיים הקנריים על ידי כריסטופר קולומבוס, והוכנס לאי פורטו ריקו מסנטו דומינגו, בשנת 1515, כדי להיות מעובד על גדות נהר הטואה בחוות הניסויים של הכתר.

טחנת הטחינה הראשונה הוקמה באאסקו, על ידי תומס דה קסטל בשנת 1523 והופעלה עם שוורים. החל מ -1548 מאות טחנות שהופעלו על ידי כוח מים (נוריאס) לייצור סוכר מוסקבאדו החלו לפעול. התעשייה הייתה בידי בעלי קרקעות קטנות שהמפעלים שלהם הצליחו או נכשלו בהתאם למחיר הסוכר בשוק או לגחמות הכתר הספרדי.

"המרכזים" או המפעלים הראשונים עם ציוד המופעל על ידי קיטור הוקמו בשנים 1873 עד 1876 - לפיהם גבישי הסוכר נפרדו מהמולסה בצנטריפוגות. המכונות נרכשו באנגליה או בצרפת. הטחנות הקטנות והמיושנות (טרפיקות) נעלמו לאחר תום העבדות בשנת 1873.

המפעל הראשון שעבר מודרניזציה על ידי הרחבת אחזקות הקרקע שלו היה סן ויסנטה (ליאונרדו איגרבידס בווגה באחה) וכעבור זמן קצר הגיעו קולוסו (אמיליו ואדי באגואדה), ולואיסה (מאונאבו), סן פליפה (נגואבו), סן לואיס (קרולינה), וג'וספינה (רו פיאדרס).
Ruinas de la מרכז סן ויסנטה 1984.

בתערוכת 1882 בפונסה, שני בעלים קיבלו מדליית זהב וכבוד על הסוכר האיכותי שהושג בתהליך החדש: אלה היו ואדי והאחים קבררה מהבוקה צ'יקה האסינדה הקרובה לפונסה. אבל בשנת 1882 היו עדיין חמישה או שישה מרכזים שעבדו באי פורטו ריקו.

מרכז קולוסו, אגואדה, חורבות. מרכז סן ויסנטה 1960.

לאחר שהריבונות הועברה לארה"ב בשנת 1898, התעשייה גדלה עם הדחיפה של אינטרסים לסוכר מהיבשת. מאז ועד אביב 2000, כאשר קולוסו נסגר לאחר הבציר האחרון, קנה הסוכר היה גידול המזומנים החשוב ביותר באי פורטו ריקו. התעשייה נאבקה לאורך המאה העשרים עם תחרות מחירי השוק, כוח עבודה הולך ופוחת, עלויות ההובלה, מערכת מכסות הסוכר והצורך להפרות ולהשקות את הקרקע, כה קשות שבסופו של דבר פשטה את הרגל. בשנת 1936 היו כ -43 מרכזים שפעלו במכסת סוכר של 909,445 טון קצר (2,000 ק"ג או טון נטו). .

34 מרכזים הפסיקו את פעילותם בין השנים 1942 ל -1977. הגדול ביותר שרד במשך עשור נוסף: קמבלצ'ה (ארסיבו) וגואניקה (אנסנדה) נסגרו בשנת 1981 ואחריהם אגויר (סאלינס) בשנת 1990, מרסדיטה בשנת 1994, לה פלאטה (סן סבסטיאן) 1996, ולבסוף קולוסו ורייג (יבוקואה) בשנת 2000. תעשייה ואורח חיים הגיעו לסיומם. ה"קולונוסים "או החקלאים ששתלו את הגידולים ושלחו אותם למפעל לעיבוד, כמעט ולא ראו את מאמציהם מתוגמלים בזמן מכירת הסוכר שלהם. תקופת הגידול של היבול ארכה בדרך כלל ארבעה עשר חודשים או יותר, מהשתילה בארבעת החודשים האחרונים של השנה ועד שהתחילה הטחינה לאחר ינואר. היה צורך לשתול מחדש כל ארבע שנים בערך. רוב הסוכר הגולמי נשלח לבתי הזיקוק בחוף המזרחי, אך במחצית השנייה של המאה גוניקה, מרסדיטה, איגואלדד, רויג וסן פרנסיסקו רכשו מכונות זיקוק. העובדים נטשו את האי לאחר מלחמת העולם השניה למשרות במשרה מלאה ושכר טוב יותר במקומות אחרים והקולונו נטשו את תעשיית הסוכר.

מרכז סן ויסנטה siendo desmantelada.

ג'וס ר 'עבאד כתב בשנת 1882 חזה את הסוף כאשר הבחין כי הבעלים התעקשו להרחיב (השקעה של הון) על ידי רכישת מכונות ואדמות חזקות יותר, קליטת כל חלקה חקלאית קטנה ולכן ביטול צורות חקלאות אחרות, ובסופו של דבר הפצה מחדש. את עושר הארץ לרעת הרווחה החברתית של האי. במבט לאחור, נוכל לומר כי שינויים אמורים להגיע עם גחמות של מאה מודרנית יותר וחשיבה מחודשת על הבחירות שנעשו בנסיבות אחרות.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

מרכזי הפעלה בשנת 1940, מיקום (העיר הקרובה ביותר) ותאריך סגירתם: פלאיה גראנדה בוויאקס (1942) כרמן בווגה אלטה (1945) קאריבה בסאלינס (1946) בוקה צ'יקה בחואנה דז (1946) הרמיניה בוילבה (1947) סנטה ברברה בג'ויה (1948) פלז'אס באג'ונטאס (1949) סן חוזה ברו פיאדרס (1952) קונסטנסיה בפונסה (1954) רוצ'ליז במאיאגז (1957) ויקטוריה בקרולינה (1957) פסטו וייחו ב Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

קנבס בלוסה (1965) סנטה חואנה בקאגואס (1966) קיייי בקאי (1967) מאצ'ה בגואיאמה (1967) רופינה בגואנילה (1967) סן ויסנטה בווגה באחה (1967) סולר בקאמי (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo בפאג'רדו (1977) איגואלדאד באאסקו (1977) ובסן פרנסיסקו בגואיאנילה (1977).

FUENTES:
1. מדריך חברות סוכר. פאר אנד קו, ניו יורק, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. לה איסלה דה פורטו ריקו. רנד מקנאלי ושות ', 1941.
3. הרננדז מנדז, יוג'ניו. קרניקאס דה פורטו ריקו: desde la conquista hasta nuestros dasas 1493-1955. מאמר המערכת של לה אוניברסידד דה פורטו ריקו, 1969.


סוכר חיוני לאי ראוניון - מתכונים

תעשיית הסוכר של פורטו ריקו

La industria del az car בפורטו ריקו

מאת אמיליה בדילו ג'וי

קנה האוגרה הובא לעולם החדש מהאיים הקנריים על ידי כריסטופר קולומבוס, והוכנס לאי פורטו ריקו מסנטו דומינגו, בשנת 1515, כדי להיות מעובד על גדות נהר הטואה בחוות הניסויים של הכתר.

טחנת הטחינה הראשונה הוקמה באאסקו, על ידי תומס דה קסטל בשנת 1523 והופעלה עם שוורים. החל מ -1548 מאות טחנות שהופעלו על ידי כוח מים (נוריאס) לייצור סוכר מוסקבאדו החלו לפעול. התעשייה הייתה בידי בעלי קרקעות קטנות שהמפעלים שלהם הצליחו או נכשלו בהתאם למחיר הסוכר בשוק או לגחמות הכתר הספרדי.

"המרכזים" או המפעלים הראשונים עם ציוד המופעל על ידי קיטור הוקמו בשנים 1873 עד 1876 - לפיהם גבישי הסוכר נפרדו מהמולסה בצנטריפוגות. המכונות נרכשו באנגליה או בצרפת. הטחנות הקטנות והמיושנות (טרפיקות) נעלמו לאחר תום העבדות בשנת 1873.

המפעל הראשון שעבר מודרניזציה על ידי הרחבת אחזקות הקרקע שלו היה סן ויסנטה (ליאונרדו איגרבידס בווגה באחה) וכעבור זמן קצר הגיעו קולוסו (אמיליו ואדי באגואדה), ולואיסה (מאונאבו), סן פליפה (נגואבו), סן לואיס (קרולינה), וג'וספינה (רו פיאדרס).
Ruinas de la מרכז סן ויסנטה 1984.

בתערוכת 1882 בפונסה, שני בעלים קיבלו מדליית זהב וכבוד על הסוכר האיכותי שהושג בתהליך החדש: אלה היו ואדי והאחים קבררה מהבוקה צ'יקה האסינדה הקרובה לפונסה. אבל בשנת 1882 היו עדיין חמישה או שישה מרכזים שעבדו באי פורטו ריקו.

מרכז קולוסו, אגואדה, חורבות. מרכז סן ויסנטה 1960.

לאחר שהריבונות הועברה לארה"ב בשנת 1898, התעשייה גדלה עם הדחיפה של אינטרסים לסוכר מהיבשת. מאז ועד אביב 2000, כאשר קולוסו נסגר לאחר הבציר האחרון, קנה הסוכר היה גידול המזומנים החשוב ביותר באי פורטו ריקו. התעשייה נאבקה לאורך המאה העשרים עם תחרות מחירי השוק, כוח עבודה הולך ופוחת, עלויות ההובלה, מערכת מכסות הסוכר והצורך להפרות ולהשקות את הקרקע, כה קשות שבסופו של דבר פשטה את הרגל. בשנת 1936 היו כ -43 מרכזים שפעלו במכסת סוכר של 909,445 טון קצר (2,000 ק"ג או טון נטו). .

34 מרכזים הפסיקו את פעילותם בין השנים 1942 ל -1977. הגדול ביותר שרד במשך עשור נוסף: קמבלצ'ה (ארסיבו) וגואניקה (אנסנדה) נסגרו בשנת 1981 ואחריהם אגויר (סאלינס) בשנת 1990, מרסדיטה בשנת 1994, לה פלאטה (סן סבסטיאן) 1996, ולבסוף קולוסו ורייג (יבוקואה) בשנת 2000. תעשייה ואורח חיים הגיעו לסיומם. ה"קולונוסים "או החקלאים ששתלו את הגידולים ושלחו אותם למפעל לעיבוד, כמעט ולא ראו את מאמציהם מתוגמלים בזמן מכירת הסוכר שלהם. תקופת הגידול של היבול ארכה בדרך כלל ארבעה עשר חודשים או יותר, מהשתילה בארבעת החודשים האחרונים של השנה ועד שהתחילה הטחינה לאחר ינואר. היה צורך לשתול מחדש כל ארבע שנים בערך. רוב הסוכר הגולמי נשלח לבתי הזיקוק בחוף המזרחי, אך במחצית השנייה של המאה גוניקה, מרסדיטה, איגואלדד, רויג וסן פרנסיסקו רכשו מכונות זיקוק. העובדים נטשו את האי לאחר מלחמת העולם השניה למשרות במשרה מלאה ושכר טוב יותר במקומות אחרים והקולונו נטשו את תעשיית הסוכר.

מרכז סן ויסנטה siendo desmantelada.

ג'וס ר 'עבאד כתב בשנת 1882 חזה את הסוף כאשר הבחין כי הבעלים התעקשו להרחיב (השקעה של הון) על ידי רכישת מכונות ואדמות חזקות יותר, קליטת כל חלקה חקלאית קטנה ולכן ביטול צורות חקלאות אחרות, ובסופו של דבר הפצה מחדש. את עושר הארץ לרעת הרווחה החברתית של האי. במבט לאחור, נוכל לומר כי שינויים אמורים להגיע עם גחמות של מאה מודרנית יותר וחשיבה מחודשת על הבחירות שנעשו בנסיבות אחרות.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

מרכזי הפעלה בשנת 1940, מיקום (העיר הקרובה ביותר) ותאריך סגירתם: פלאיה גראנדה בוויאקס (1942) כרמן בווגה אלטה (1945) קאריבה בסאלינס (1946) בוקה צ'יקה בחואנה דז (1946) הרמיניה בוילבה (1947) סנטה ברברה בג'ויה (1948) פלז'אס באג'ונטאס (1949) סן חוזה ברו פיאדרס (1952) קונסטנסיה בפונסה (1954) רוצ'ליז במאיאגז (1957) ויקטוריה בקרולינה (1957) פסטו וייחו ב Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

קנבס בלוסה (1965) סנטה חואנה בקאגואס (1966) קיייי בקאי (1967) מאצ'ה בגואיאמה (1967) רופינה בגואנילה (1967) סן ויסנטה בווגה באחה (1967) סולר בקאמי (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo בפאג'רדו (1977) איגואלדאד באאסקו (1977) ובסן פרנסיסקו בגואיאנילה (1977).

FUENTES:
1. מדריך חברות סוכר. פאר אנד קו, ניו יורק, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. לה איסלה דה פורטו ריקו. רנד מקנאלי ושות ', 1941.
3. הרננדז מנדז, יוג'ניו. קרניקאס דה פורטו ריקו: desde la conquista hasta nuestros dasas 1493-1955. מאמר המערכת של לה אוניברסידד דה פורטו ריקו, 1969.


סוכר חיוני לאי ראוניון - מתכונים

תעשיית הסוכר של פורטו ריקו

La industria del az car בפורטו ריקו

מאת אמיליה בדילו ג'וי

קנה האוגרה הובא לעולם החדש מהאיים הקנריים על ידי כריסטופר קולומבוס, והוכנס לאי פורטו ריקו מסנטו דומינגו, בשנת 1515, כדי להיות מעובד על גדות נהר הטואה בחוות הניסויים של הכתר.

טחנת הטחינה הראשונה הוקמה באאסקו, על ידי תומס דה קסטל בשנת 1523 והופעלה עם שוורים. החל מ -1548 מאות טחנות שהופעלו על ידי כוח מים (נוריאס) לייצור סוכר מוסקבאדו החלו לפעול. התעשייה הייתה בידי בעלי קרקעות קטנות שהמפעלים שלהם הצליחו או נכשלו בהתאם למחיר הסוכר בשוק או לגחמות הכתר הספרדי.

"המרכזים" או המפעלים הראשונים עם ציוד המופעל על ידי קיטור הוקמו בשנים 1873 עד 1876 - לפיהם גבישי הסוכר נפרדו מהמולסה בצנטריפוגות. המכונות נרכשו באנגליה או בצרפת. הטחנות הקטנות והמיושנות (טרפיקות) נעלמו לאחר תום העבדות בשנת 1873.

המפעל הראשון שעבר מודרניזציה על ידי הרחבת אחזקות הקרקע שלו היה סן ויסנטה (ליאונרדו איגרבידס בווגה באחה) וכעבור זמן קצר הגיעו קולוסו (אמיליו ואדי באגואדה), ולואיסה (מאונאבו), סן פליפה (נגואבו), סן לואיס (קרולינה), וג'וספינה (רו פיאדרס).
Ruinas de la מרכז סן ויסנטה 1984.

בתערוכת 1882 בפונסה קיבלו שני בעלים זהב ומדליות כבוד על הסוכר האיכותי שהושג בתהליך החדש: אלה היו ואדי והאחים קבררה מהבוקה צ'יקה האסינדה הקרובה לפונסה. אבל בשנת 1882 היו עדיין חמישה או שישה מרכזים שעבדו באי פורטו ריקו.

מרכז קולוסו, אגואדה, חורבות. מרכז סן ויסנטה 1960.

לאחר שהריבונות הועברה לארה"ב בשנת 1898, התעשייה גדלה עם הדחיפה של אינטרסים לסוכר מהיבשת. מאז ועד אביב 2000, כאשר קולוסו נסגר לאחר הבציר האחרון, קנה הסוכר היה גידול המזומנים החשוב ביותר באי פורטו ריקו. התעשייה נאבקה לאורך המאה העשרים עם תחרות מחירי השוק, כוח עבודה הולך ופוחת, עלות ההובלה, מערכת מכסות הסוכר והצורך להפרות ולהשקות את הקרקע, כה קשה שבסופו של דבר פשטה את הרגל. בשנת 1936 היו כ -43 מרכזים שפעלו במכסת סוכר של 909,445 טון קצר (2,000 ק"ג או טון נטו). .

34 מרכזים הפסיקו את פעילותם בין השנים 1942 ל -1977. הגדול ביותר שרד במשך עשור נוסף: קמבלצ'ה (ארסיבו) וגואניקה (אנסנדה) נסגרו בשנת 1981 ואחריהם אגויר (סאלינס) בשנת 1990, מרסדיטה בשנת 1994, לה פלאטה (סן סבסטיאן) 1996, ולבסוף קולוסו ורייג (יבוקואה) בשנת 2000. תעשייה ואורח חיים הגיעו לסיומם. ה"קולונוסים "או החקלאים ששתלו את הגידולים ושלחו אותם למפעל לעיבוד, כמעט ולא ראו את מאמציהם מתוגמלים בזמן מכירת הסוכר שלהם. תקופת הגידול של היבול ארכה בדרך כלל ארבעה עשר חודשים או יותר, מהשתילה בארבעת החודשים האחרונים של השנה ועד שהתחילה הטחינה לאחר ינואר. היה צורך לשתול מחדש כל ארבע שנים בערך. רוב הסוכר הגולמי נשלח לבתי הזיקוק בחוף המזרחי, אך במחצית השנייה של המאה גניקה, מרסדיטה, איגואלדד, רויג וסן פרנסיסקו רכשו מכונות זיקוק. העובדים נטשו את האי לאחר מלחמת העולם השניה למשרות במשרה מלאה ושכר טוב יותר במקומות אחרים והקולונו נטשו את תעשיית הסוכר.

מרכז סן ויסנטה siendo desmantelada.

ג'וס ר 'עבאד כתב בשנת 1882 חזה את הסוף כאשר הבחין כי הבעלים התעקשו להרחיב (השקעה של הון) על ידי רכישת מכונות ואדמות חזקות יותר, קליטת כל חלקה חקלאית קטנה ולכן ביטול צורות חקלאות אחרות, ובסופו של דבר הפצה מחדש. את עושר הארץ לרעת הרווחה החברתית של האי. במבט לאחור, נוכל לומר כי שינויים אמורים להגיע עם גחמות של מאה מודרנית יותר וחשיבה מחודשת על הבחירות שנעשו בנסיבות אחרות.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

מרכזי הפעלה בשנת 1940, מיקום (העיר הקרובה ביותר) ותאריך סגירתם: פלאיה גראנדה בוויאקס (1942) כרמן בווגה אלטה (1945) קאריבה בסאלינס (1946) בוקה צ'יקה בחואנה דז (1946) הרמיניה בוילבה (1947) סנטה ברברה בג'ויה (1948) פלז'אס באג'ונטאס (1949) סן חוזה ברו פיאדרס (1952) קונסטנסיה בפונסה (1954) רוצ'ליז במאיאגז (1957) ויקטוריה בקרולינה (1957) פסטו וייחו ב Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

קנבס בלוסה (1965) סנטה חואנה בקאגואס (1966) קיייי בקאי (1967) מאצ'ה בגואיאמה (1967) רופינה בגואנילה (1967) סן ויסנטה בווגה באחה (1967) סולר בקאמי (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo בפאג'רדו (1977) איגואלדאד באאסקו (1977) ובסן פרנסיסקו בגואיאנילה (1977).

FUENTES:
1. מדריך חברות סוכר. פאר אנד קו, ניו יורק, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. לה איסלה דה פורטו ריקו. רנד מקנאלי ושות ', 1941.
3. הרננדז מנדז, יוג'ניו. קרניקאס דה פורטו ריקו: desde la conquista hasta nuestros dasas 1493-1955. מאמר המערכת של לה אוניברסידד דה פורטו ריקו, 1969.


סוכר חיוני לאי ראוניון - מתכונים

תעשיית הסוכר של פורטו ריקו

La industria del az car בפורטו ריקו

מאת אמיליה בדילו ג'וי

קנה האוגרה הובא לעולם החדש מהאיים הקנריים על ידי כריסטופר קולומבוס, והוכנס לאי פורטו ריקו מסנטו דומינגו, בשנת 1515, כדי להיות מעובד על גדות נהר הטואה בחוות הניסויים של הכתר.

טחנת הטחינה הראשונה הוקמה באאסקו, על ידי תומס דה קסטל בשנת 1523 והופעלה עם שוורים. החל מ -1548 מאות טחנות שהופעלו על ידי כוח מים (נוריאס) לייצור סוכר מוסקבאדו החלו לפעול. התעשייה הייתה בידי בעלי קרקעות קטנות שהמפעלים שלהם הצליחו או נכשלו בהתאם למחיר הסוכר בשוק או לגחמות הכתר הספרדי.

"המרכזים" או המפעלים הראשונים עם ציוד המופעל על ידי קיטור הוקמו בשנים 1873 עד 1876 - לפיהם גבישי הסוכר נפרדו מהמולסה בצנטריפוגות. המכונות נרכשו באנגליה או בצרפת. הטחנות הקטנות והמיושנות (טרפיקות) נעלמו לאחר תום העבדות בשנת 1873.

המפעל הראשון שעבר מודרניזציה על ידי הרחבת אחזקות הקרקע שלו היה סן ויסנטה (ליאונרדו איגרבידס בווגה באחה) וכעבור זמן קצר הגיעו קולוסו (אמיליו ואדי באגואדה), ולואיסה (מאונאבו), סן פליפה (נגואבו), סן לואיס (קרולינה), וג'וספינה (רו פיאדרס).
Ruinas de la מרכז סן ויסנטה 1984.

בתערוכת 1882 בפונסה קיבלו שני בעלים זהב ומדליות כבוד על הסוכר האיכותי שהושג בתהליך החדש: אלה היו ואדי והאחים קבררה מהבוקה צ'יקה האסינדה הקרובה לפונסה. אבל בשנת 1882 היו עדיין חמישה או שישה מרכזים שעבדו באי פורטו ריקו.

מרכז קולוסו, אגואדה, חורבות. מרכז סן ויסנטה 1960.

לאחר שהריבונות הועברה לארה"ב בשנת 1898, התעשייה גדלה עם הדחיפה של אינטרסים לסוכר מהיבשת. מאז ועד אביב 2000, כאשר קולוסו נסגר לאחר הבציר האחרון, קנה הסוכר היה גידול המזומנים החשוב ביותר באי פורטו ריקו. התעשייה נאבקה לאורך המאה העשרים עם תחרות מחירי השוק, כוח עבודה הולך ופוחת, עלות ההובלה, מערכת מכסות הסוכר והצורך להפרות ולהשקות את הקרקע, כה קשה שבסופו של דבר פשטה את הרגל. בשנת 1936 היו כ -43 מרכזים שפעלו במכסת סוכר של 909,445 טון קצר (2,000 ק"ג או טון נטו). .

34 מרכזים הפסיקו את פעילותם בין השנים 1942 ל -1977. הגדול ביותר שרד במשך עשור נוסף: קמבלצ'ה (ארסיבו) וגואניקה (אנסנדה) נסגרו בשנת 1981 ואחריהם אגויר (סאלינס) בשנת 1990, מרסדיטה בשנת 1994, לה פלאטה (סן סבסטיאן) 1996, ולבסוף קולוסו ורייג (יבוקואה) בשנת 2000. תעשייה ואורח חיים הגיעו לסיומם. ה"קולונוסים "או החקלאים ששתלו את הגידולים ושלחו אותם למפעל לעיבוד, כמעט ולא ראו את מאמציהם מתוגמלים בזמן מכירת הסוכר שלהם. תקופת הגידול של היבול ארכה בדרך כלל ארבעה עשר חודשים או יותר, מהשתילה בארבעת החודשים האחרונים של השנה ועד שהתחילה הטחינה לאחר ינואר. היה צורך לשתול מחדש כל ארבע שנים בערך. רוב הסוכר הגולמי נשלח לבתי הזיקוק בחוף המזרחי, אך במחצית השנייה של המאה גניקה, מרסדיטה, איגואלדד, רויג וסן פרנסיסקו רכשו מכונות זיקוק. העובדים נטשו את האי לאחר מלחמת העולם השניה למשרות במשרה מלאה ושכר טוב יותר במקומות אחרים והקולונו נטשו את תעשיית הסוכר.

מרכז סן ויסנטה siendo desmantelada.

ג'וס ר 'עבאד כתב בשנת 1882 חזה את הסוף כאשר הבחין כי הבעלים התעקשו להרחיב (השקעה של הון) על ידי רכישת מכונות ואדמות חזקות יותר, קליטת כל חלקה חקלאית קטנה ולכן ביטול צורות חקלאות אחרות, ובסופו של דבר הפצה מחדש. את עושר הארץ לרעת הרווחה החברתית של האי. במבט לאחור, נוכל לומר כי שינויים אמורים להגיע עם גחמות של מאה מודרנית יותר וחשיבה מחודשת על הבחירות שנעשו בנסיבות אחרות.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

מרכזי הפעלה בשנת 1940, מיקום (העיר הקרובה ביותר) ותאריך סגירתם: פלאיה גראנדה בוויאקס (1942) כרמן בווגה אלטה (1945) קאריבה בסאלינס (1946) בוקה צ'יקה בחואנה דז (1946) הרמיניה בוילבה (1947) סנטה ברברה בג'ויה (1948) פלז'אס באג'ונטאס (1949) סן חוזה ברו פיאדרס (1952) קונסטנסיה בפונסה (1954) רוצ'ליז במאיאגז (1957) ויקטוריה בקרולינה (1957) פסטו וייחו ב Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

קנבס בלוסה (1965) סנטה חואנה בקאגואס (1966) קיייי בקאי (1967) מאצ'ה בגואיאמה (1967) רופינה בגואנילה (1967) סן ויסנטה בווגה באחה (1967) סולר בקאמי (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo בפאג'רדו (1977) איגואלדאד באאסקו (1977) ובסן פרנסיסקו בגואיאנילה (1977).

FUENTES:
1. מדריך חברות סוכר. פאר אנד קו, ניו יורק, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. לה איסלה דה פורטו ריקו. רנד מקנאלי ושות ', 1941.
3. הרננדז מנדז, יוג'ניו. קרניקאס דה פורטו ריקו: desde la conquista hasta nuestros dasas 1493-1955. מאמר המערכת של לה אוניברסידד דה פורטו ריקו, 1969.


סוכר חיוני לאי ראוניון - מתכונים

תעשיית הסוכר של פורטו ריקו

La industria del az car בפורטו ריקו

מאת אמיליה בדילו ג'וי

קנה האוגרה הובא לעולם החדש מהאיים הקנריים על ידי כריסטופר קולומבוס, והוכנס לאי פורטו ריקו מסנטו דומינגו, בשנת 1515, כדי להיות מעובד על גדות נהר הטואה בחוות הניסויים של הכתר.

טחנת הטחינה הראשונה הוקמה באאסקו, על ידי תומס דה קסטל בשנת 1523 והופעלה עם שוורים. החל מ -1548 מאות טחנות שהופעלו על ידי כוח מים (נוריאס) לייצור סוכר מוסקבאדו החלו לפעול. התעשייה הייתה בידי בעלי קרקעות קטנות שהמפעלים שלהם הצליחו או נכשלו בהתאם למחיר הסוכר בשוק או לגחמות הכתר הספרדי.

The first "Centrales" or factories with equipment operated by steam were established from 1873 to 1876 - whereby the sugar crystals got separated from the molasses in centrifuges. The machinery was purchased in England or France. The outmoded smaller mills (trapiches) vanished after the end of slavery in 1873.

First factory to modernized by expanding its land holdings was San Vicente (Leonardo Igaravides in Vega Baja) and was soon followed by Coloso (Emilio Vadi in Aguada), and Luisa (Maunabo), San Felipe (Naguabo), San Luis (Carolina), and Josefina (R o Piedras).
Ruinas de la central San Vicente 1984.

At the 1882 Exposition in Ponce, two owners received gold and honorary medals for the high quality sugar obtained with the new process: these were Vadi and the Cabrera Brothers from the Boca Chica hacienda close to Ponce. But in 1882 there were still only five or six centrales working in the island of Puerto Rico.

Central Coloso, Aguada, en ruinas. Central San Vicente 1960 .

After sovereignty was transferred to the US in 1898, the industry grew with the impetus of the sugar interests from the mainland. From then until the Spring of 2000, when Coloso closed after its last harvest, sugar cane was the most important cash crop of the island of Puerto Rico. The industry struggled through the XX century with market price competition, a diminishing and expensive labor force, the cost of transportation, the sugar quota system and the need to fertilize and irrigate the land, so harsh that eventually became bankrupt. In 1936 there were approximately 43 centrales operating under a sugar quota of 909,445 short tons (2,000 lbs or net ton) This had been established by the Jones-Costigan Act, which allowed Puerto Rico to ship the raw product to the USA without payment of duty.

Thirty four centrales ceased operations between 1942 and 1977. The largest survived for another decade: Cambalache (Arecibo) and Gu nica (Ensenada) closed in 1981 to be followed by Aguirre (Salinas) in 1990, Mercedita in 1994, La Plata (San Sebasti n) 1996, and finally Coloso and Roig (Yabucoa) in 2000. An industry and a way of life came to an end. The "colonos" or farmers who planted the crops and sent it to the factory to be processed, hardly ever saw their efforts compensated at the time their sugar was sold. The growing period for the crop usually took fourteen months or more, from planting during the last four months of the year until grinding began following January. It was necessary to replant every four years or so. Most raw sugar was shipped to refineries in the East Coast but by the second half of the century Gu nica, Mercedita, Igualdad, Roig and San Francisco had acquired refining machinery. The workers abandoned the island after WWII for full time jobs and better wages elsewhere and the colonos abandoned the sugar industry.

Central San Vicente siendo desmantelada .

Jos R. Abad writing in 1882 foresaw the end when he observed that the owners had insisted in expanding (investment of capital) by acquiring more powerful machinery and lands, absorbing every small agricultural plot and therefore eliminating other forms of agriculture, and eventually redistributing the riches of the land to the detriment of the island's social well being. Looking back, we could say that changes were to come with the whims of a more modern century and rethinking of the choices made under another set of circumstances.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

Centrales in operation in 1940, location (closest town) and date they closed down: Playa Grande in Vieques (1942) Carmen in Vega Alta (1945) Caribe in Salinas (1946) Boca Chica in Juana D az (1946) Herminia in Villalba (1947) Santa Barbara in Jayuya (1948) Pellejas in Adjuntas (1949) San Jose in R o Piedras (1952) Constancia in Ponce (1954) Rochelaise in Mayag ez (1957) Victoria in Carolina (1957) Pasto Viejo in Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

Can vanas in Lo za (1965) Santa Juana in Caguas (1966) Cayey in Cayey (1967) Machete in Guayama (1967) Rufina in Guayanilla (1967) San Vicente in Vega Baja (1967) Soller in Camuy (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo in Fajardo (1977) Igualdad in A asco (1977) and San Francisco in Guayanilla (1977).

FUENTES :
1. Manual of Sugar Companies. Farr & Co, New York, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. La Isla de Puerto Rico. Rand MacNally y Co., 1941.
3. Hern ndez M ndez, Eugenio. Cr nicas de Puerto Rico: desde la conquista hasta nuestros d as 1493-1955. Editorial de la Universidad de Puerto Rico, 1969.


Sugar Is Essential to the Island of Réunion - Recipes

The Sugar Industry of Puerto Rico

La industria del az car en Puerto Rico

by Emilia Badillo Joy

ugar cane was brought to the New World from the Canary Islands by Christopher Columbus, and introduced into the island of Puerto Rico from Santo Domingo, in 1515, to be cultivated on the banks of the Toa river at the Crown's experimental farm.

The first grinding mill was established in A asco, by Tom s de Castell n in 1523 and was operated with oxen. From 1548 hundreds of mills operated by water power (norias) making moscabado sugar began operations. The industry was in the hands of small landowners whose enterprises succeeded or failed depending on the price of sugar in the market or the whims of the Spanish Crown.

The first "Centrales" or factories with equipment operated by steam were established from 1873 to 1876 - whereby the sugar crystals got separated from the molasses in centrifuges. The machinery was purchased in England or France. The outmoded smaller mills (trapiches) vanished after the end of slavery in 1873.

First factory to modernized by expanding its land holdings was San Vicente (Leonardo Igaravides in Vega Baja) and was soon followed by Coloso (Emilio Vadi in Aguada), and Luisa (Maunabo), San Felipe (Naguabo), San Luis (Carolina), and Josefina (R o Piedras).
Ruinas de la central San Vicente 1984.

At the 1882 Exposition in Ponce, two owners received gold and honorary medals for the high quality sugar obtained with the new process: these were Vadi and the Cabrera Brothers from the Boca Chica hacienda close to Ponce. But in 1882 there were still only five or six centrales working in the island of Puerto Rico.

Central Coloso, Aguada, en ruinas. Central San Vicente 1960 .

After sovereignty was transferred to the US in 1898, the industry grew with the impetus of the sugar interests from the mainland. From then until the Spring of 2000, when Coloso closed after its last harvest, sugar cane was the most important cash crop of the island of Puerto Rico. The industry struggled through the XX century with market price competition, a diminishing and expensive labor force, the cost of transportation, the sugar quota system and the need to fertilize and irrigate the land, so harsh that eventually became bankrupt. In 1936 there were approximately 43 centrales operating under a sugar quota of 909,445 short tons (2,000 lbs or net ton) This had been established by the Jones-Costigan Act, which allowed Puerto Rico to ship the raw product to the USA without payment of duty.

Thirty four centrales ceased operations between 1942 and 1977. The largest survived for another decade: Cambalache (Arecibo) and Gu nica (Ensenada) closed in 1981 to be followed by Aguirre (Salinas) in 1990, Mercedita in 1994, La Plata (San Sebasti n) 1996, and finally Coloso and Roig (Yabucoa) in 2000. An industry and a way of life came to an end. The "colonos" or farmers who planted the crops and sent it to the factory to be processed, hardly ever saw their efforts compensated at the time their sugar was sold. The growing period for the crop usually took fourteen months or more, from planting during the last four months of the year until grinding began following January. It was necessary to replant every four years or so. Most raw sugar was shipped to refineries in the East Coast but by the second half of the century Gu nica, Mercedita, Igualdad, Roig and San Francisco had acquired refining machinery. The workers abandoned the island after WWII for full time jobs and better wages elsewhere and the colonos abandoned the sugar industry.

Central San Vicente siendo desmantelada .

Jos R. Abad writing in 1882 foresaw the end when he observed that the owners had insisted in expanding (investment of capital) by acquiring more powerful machinery and lands, absorbing every small agricultural plot and therefore eliminating other forms of agriculture, and eventually redistributing the riches of the land to the detriment of the island's social well being. Looking back, we could say that changes were to come with the whims of a more modern century and rethinking of the choices made under another set of circumstances.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

Centrales in operation in 1940, location (closest town) and date they closed down: Playa Grande in Vieques (1942) Carmen in Vega Alta (1945) Caribe in Salinas (1946) Boca Chica in Juana D az (1946) Herminia in Villalba (1947) Santa Barbara in Jayuya (1948) Pellejas in Adjuntas (1949) San Jose in R o Piedras (1952) Constancia in Ponce (1954) Rochelaise in Mayag ez (1957) Victoria in Carolina (1957) Pasto Viejo in Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

Can vanas in Lo za (1965) Santa Juana in Caguas (1966) Cayey in Cayey (1967) Machete in Guayama (1967) Rufina in Guayanilla (1967) San Vicente in Vega Baja (1967) Soller in Camuy (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo in Fajardo (1977) Igualdad in A asco (1977) and San Francisco in Guayanilla (1977).

FUENTES :
1. Manual of Sugar Companies. Farr & Co, New York, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. La Isla de Puerto Rico. Rand MacNally y Co., 1941.
3. Hern ndez M ndez, Eugenio. Cr nicas de Puerto Rico: desde la conquista hasta nuestros d as 1493-1955. Editorial de la Universidad de Puerto Rico, 1969.


Sugar Is Essential to the Island of Réunion - Recipes

The Sugar Industry of Puerto Rico

La industria del az car en Puerto Rico

by Emilia Badillo Joy

ugar cane was brought to the New World from the Canary Islands by Christopher Columbus, and introduced into the island of Puerto Rico from Santo Domingo, in 1515, to be cultivated on the banks of the Toa river at the Crown's experimental farm.

The first grinding mill was established in A asco, by Tom s de Castell n in 1523 and was operated with oxen. From 1548 hundreds of mills operated by water power (norias) making moscabado sugar began operations. The industry was in the hands of small landowners whose enterprises succeeded or failed depending on the price of sugar in the market or the whims of the Spanish Crown.

The first "Centrales" or factories with equipment operated by steam were established from 1873 to 1876 - whereby the sugar crystals got separated from the molasses in centrifuges. The machinery was purchased in England or France. The outmoded smaller mills (trapiches) vanished after the end of slavery in 1873.

First factory to modernized by expanding its land holdings was San Vicente (Leonardo Igaravides in Vega Baja) and was soon followed by Coloso (Emilio Vadi in Aguada), and Luisa (Maunabo), San Felipe (Naguabo), San Luis (Carolina), and Josefina (R o Piedras).
Ruinas de la central San Vicente 1984.

At the 1882 Exposition in Ponce, two owners received gold and honorary medals for the high quality sugar obtained with the new process: these were Vadi and the Cabrera Brothers from the Boca Chica hacienda close to Ponce. But in 1882 there were still only five or six centrales working in the island of Puerto Rico.

Central Coloso, Aguada, en ruinas. Central San Vicente 1960 .

After sovereignty was transferred to the US in 1898, the industry grew with the impetus of the sugar interests from the mainland. From then until the Spring of 2000, when Coloso closed after its last harvest, sugar cane was the most important cash crop of the island of Puerto Rico. The industry struggled through the XX century with market price competition, a diminishing and expensive labor force, the cost of transportation, the sugar quota system and the need to fertilize and irrigate the land, so harsh that eventually became bankrupt. In 1936 there were approximately 43 centrales operating under a sugar quota of 909,445 short tons (2,000 lbs or net ton) This had been established by the Jones-Costigan Act, which allowed Puerto Rico to ship the raw product to the USA without payment of duty.

Thirty four centrales ceased operations between 1942 and 1977. The largest survived for another decade: Cambalache (Arecibo) and Gu nica (Ensenada) closed in 1981 to be followed by Aguirre (Salinas) in 1990, Mercedita in 1994, La Plata (San Sebasti n) 1996, and finally Coloso and Roig (Yabucoa) in 2000. An industry and a way of life came to an end. The "colonos" or farmers who planted the crops and sent it to the factory to be processed, hardly ever saw their efforts compensated at the time their sugar was sold. The growing period for the crop usually took fourteen months or more, from planting during the last four months of the year until grinding began following January. It was necessary to replant every four years or so. Most raw sugar was shipped to refineries in the East Coast but by the second half of the century Gu nica, Mercedita, Igualdad, Roig and San Francisco had acquired refining machinery. The workers abandoned the island after WWII for full time jobs and better wages elsewhere and the colonos abandoned the sugar industry.

Central San Vicente siendo desmantelada .

Jos R. Abad writing in 1882 foresaw the end when he observed that the owners had insisted in expanding (investment of capital) by acquiring more powerful machinery and lands, absorbing every small agricultural plot and therefore eliminating other forms of agriculture, and eventually redistributing the riches of the land to the detriment of the island's social well being. Looking back, we could say that changes were to come with the whims of a more modern century and rethinking of the choices made under another set of circumstances.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

Centrales in operation in 1940, location (closest town) and date they closed down: Playa Grande in Vieques (1942) Carmen in Vega Alta (1945) Caribe in Salinas (1946) Boca Chica in Juana D az (1946) Herminia in Villalba (1947) Santa Barbara in Jayuya (1948) Pellejas in Adjuntas (1949) San Jose in R o Piedras (1952) Constancia in Ponce (1954) Rochelaise in Mayag ez (1957) Victoria in Carolina (1957) Pasto Viejo in Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

Can vanas in Lo za (1965) Santa Juana in Caguas (1966) Cayey in Cayey (1967) Machete in Guayama (1967) Rufina in Guayanilla (1967) San Vicente in Vega Baja (1967) Soller in Camuy (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo in Fajardo (1977) Igualdad in A asco (1977) and San Francisco in Guayanilla (1977).

FUENTES :
1. Manual of Sugar Companies. Farr & Co, New York, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. La Isla de Puerto Rico. Rand MacNally y Co., 1941.
3. Hern ndez M ndez, Eugenio. Cr nicas de Puerto Rico: desde la conquista hasta nuestros d as 1493-1955. Editorial de la Universidad de Puerto Rico, 1969.


Sugar Is Essential to the Island of Réunion - Recipes

The Sugar Industry of Puerto Rico

La industria del az car en Puerto Rico

by Emilia Badillo Joy

ugar cane was brought to the New World from the Canary Islands by Christopher Columbus, and introduced into the island of Puerto Rico from Santo Domingo, in 1515, to be cultivated on the banks of the Toa river at the Crown's experimental farm.

The first grinding mill was established in A asco, by Tom s de Castell n in 1523 and was operated with oxen. From 1548 hundreds of mills operated by water power (norias) making moscabado sugar began operations. The industry was in the hands of small landowners whose enterprises succeeded or failed depending on the price of sugar in the market or the whims of the Spanish Crown.

The first "Centrales" or factories with equipment operated by steam were established from 1873 to 1876 - whereby the sugar crystals got separated from the molasses in centrifuges. The machinery was purchased in England or France. The outmoded smaller mills (trapiches) vanished after the end of slavery in 1873.

First factory to modernized by expanding its land holdings was San Vicente (Leonardo Igaravides in Vega Baja) and was soon followed by Coloso (Emilio Vadi in Aguada), and Luisa (Maunabo), San Felipe (Naguabo), San Luis (Carolina), and Josefina (R o Piedras).
Ruinas de la central San Vicente 1984.

At the 1882 Exposition in Ponce, two owners received gold and honorary medals for the high quality sugar obtained with the new process: these were Vadi and the Cabrera Brothers from the Boca Chica hacienda close to Ponce. But in 1882 there were still only five or six centrales working in the island of Puerto Rico.

Central Coloso, Aguada, en ruinas. Central San Vicente 1960 .

After sovereignty was transferred to the US in 1898, the industry grew with the impetus of the sugar interests from the mainland. From then until the Spring of 2000, when Coloso closed after its last harvest, sugar cane was the most important cash crop of the island of Puerto Rico. The industry struggled through the XX century with market price competition, a diminishing and expensive labor force, the cost of transportation, the sugar quota system and the need to fertilize and irrigate the land, so harsh that eventually became bankrupt. In 1936 there were approximately 43 centrales operating under a sugar quota of 909,445 short tons (2,000 lbs or net ton) This had been established by the Jones-Costigan Act, which allowed Puerto Rico to ship the raw product to the USA without payment of duty.

Thirty four centrales ceased operations between 1942 and 1977. The largest survived for another decade: Cambalache (Arecibo) and Gu nica (Ensenada) closed in 1981 to be followed by Aguirre (Salinas) in 1990, Mercedita in 1994, La Plata (San Sebasti n) 1996, and finally Coloso and Roig (Yabucoa) in 2000. An industry and a way of life came to an end. The "colonos" or farmers who planted the crops and sent it to the factory to be processed, hardly ever saw their efforts compensated at the time their sugar was sold. The growing period for the crop usually took fourteen months or more, from planting during the last four months of the year until grinding began following January. It was necessary to replant every four years or so. Most raw sugar was shipped to refineries in the East Coast but by the second half of the century Gu nica, Mercedita, Igualdad, Roig and San Francisco had acquired refining machinery. The workers abandoned the island after WWII for full time jobs and better wages elsewhere and the colonos abandoned the sugar industry.

Central San Vicente siendo desmantelada .

Jos R. Abad writing in 1882 foresaw the end when he observed that the owners had insisted in expanding (investment of capital) by acquiring more powerful machinery and lands, absorbing every small agricultural plot and therefore eliminating other forms of agriculture, and eventually redistributing the riches of the land to the detriment of the island's social well being. Looking back, we could say that changes were to come with the whims of a more modern century and rethinking of the choices made under another set of circumstances.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

Centrales in operation in 1940, location (closest town) and date they closed down: Playa Grande in Vieques (1942) Carmen in Vega Alta (1945) Caribe in Salinas (1946) Boca Chica in Juana D az (1946) Herminia in Villalba (1947) Santa Barbara in Jayuya (1948) Pellejas in Adjuntas (1949) San Jose in R o Piedras (1952) Constancia in Ponce (1954) Rochelaise in Mayag ez (1957) Victoria in Carolina (1957) Pasto Viejo in Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

Can vanas in Lo za (1965) Santa Juana in Caguas (1966) Cayey in Cayey (1967) Machete in Guayama (1967) Rufina in Guayanilla (1967) San Vicente in Vega Baja (1967) Soller in Camuy (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo in Fajardo (1977) Igualdad in A asco (1977) and San Francisco in Guayanilla (1977).

FUENTES :
1. Manual of Sugar Companies. Farr & Co, New York, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. La Isla de Puerto Rico. Rand MacNally y Co., 1941.
3. Hern ndez M ndez, Eugenio. Cr nicas de Puerto Rico: desde la conquista hasta nuestros d as 1493-1955. Editorial de la Universidad de Puerto Rico, 1969.


Sugar Is Essential to the Island of Réunion - Recipes

The Sugar Industry of Puerto Rico

La industria del az car en Puerto Rico

by Emilia Badillo Joy

ugar cane was brought to the New World from the Canary Islands by Christopher Columbus, and introduced into the island of Puerto Rico from Santo Domingo, in 1515, to be cultivated on the banks of the Toa river at the Crown's experimental farm.

The first grinding mill was established in A asco, by Tom s de Castell n in 1523 and was operated with oxen. From 1548 hundreds of mills operated by water power (norias) making moscabado sugar began operations. The industry was in the hands of small landowners whose enterprises succeeded or failed depending on the price of sugar in the market or the whims of the Spanish Crown.

The first "Centrales" or factories with equipment operated by steam were established from 1873 to 1876 - whereby the sugar crystals got separated from the molasses in centrifuges. The machinery was purchased in England or France. The outmoded smaller mills (trapiches) vanished after the end of slavery in 1873.

First factory to modernized by expanding its land holdings was San Vicente (Leonardo Igaravides in Vega Baja) and was soon followed by Coloso (Emilio Vadi in Aguada), and Luisa (Maunabo), San Felipe (Naguabo), San Luis (Carolina), and Josefina (R o Piedras).
Ruinas de la central San Vicente 1984.

At the 1882 Exposition in Ponce, two owners received gold and honorary medals for the high quality sugar obtained with the new process: these were Vadi and the Cabrera Brothers from the Boca Chica hacienda close to Ponce. But in 1882 there were still only five or six centrales working in the island of Puerto Rico.

Central Coloso, Aguada, en ruinas. Central San Vicente 1960 .

After sovereignty was transferred to the US in 1898, the industry grew with the impetus of the sugar interests from the mainland. From then until the Spring of 2000, when Coloso closed after its last harvest, sugar cane was the most important cash crop of the island of Puerto Rico. The industry struggled through the XX century with market price competition, a diminishing and expensive labor force, the cost of transportation, the sugar quota system and the need to fertilize and irrigate the land, so harsh that eventually became bankrupt. In 1936 there were approximately 43 centrales operating under a sugar quota of 909,445 short tons (2,000 lbs or net ton) This had been established by the Jones-Costigan Act, which allowed Puerto Rico to ship the raw product to the USA without payment of duty.

Thirty four centrales ceased operations between 1942 and 1977. The largest survived for another decade: Cambalache (Arecibo) and Gu nica (Ensenada) closed in 1981 to be followed by Aguirre (Salinas) in 1990, Mercedita in 1994, La Plata (San Sebasti n) 1996, and finally Coloso and Roig (Yabucoa) in 2000. An industry and a way of life came to an end. The "colonos" or farmers who planted the crops and sent it to the factory to be processed, hardly ever saw their efforts compensated at the time their sugar was sold. The growing period for the crop usually took fourteen months or more, from planting during the last four months of the year until grinding began following January. It was necessary to replant every four years or so. Most raw sugar was shipped to refineries in the East Coast but by the second half of the century Gu nica, Mercedita, Igualdad, Roig and San Francisco had acquired refining machinery. The workers abandoned the island after WWII for full time jobs and better wages elsewhere and the colonos abandoned the sugar industry.

Central San Vicente siendo desmantelada .

Jos R. Abad writing in 1882 foresaw the end when he observed that the owners had insisted in expanding (investment of capital) by acquiring more powerful machinery and lands, absorbing every small agricultural plot and therefore eliminating other forms of agriculture, and eventually redistributing the riches of the land to the detriment of the island's social well being. Looking back, we could say that changes were to come with the whims of a more modern century and rethinking of the choices made under another set of circumstances.

Ruinas de lo que fue la Central San Vicente.

Centrales in operation in 1940, location (closest town) and date they closed down: Playa Grande in Vieques (1942) Carmen in Vega Alta (1945) Caribe in Salinas (1946) Boca Chica in Juana D az (1946) Herminia in Villalba (1947) Santa Barbara in Jayuya (1948) Pellejas in Adjuntas (1949) San Jose in R o Piedras (1952) Constancia in Ponce (1954) Rochelaise in Mayag ez (1957) Victoria in Carolina (1957) Pasto Viejo in Humacao (1958), Ejemplo in Humacao (1961) Constancia in Toa Baja (1962) Guaman in Guayama (1963) Juanita in Bayam n (1963) Plazuela in Barceloneta (1963).

Can vanas in Lo za (1965) Santa Juana in Caguas (1966) Cayey in Cayey (1967) Machete in Guayama (1967) Rufina in Guayanilla (1967) San Vicente in Vega Baja (1967) Soller in Camuy (1968) R o LLano in Camuy (1970) Lafayette in Arroyo (1971) Los Ca os in Arecibo (1972) Monserate in Manat (1972) Juncos in Juncos (1973) Cortada in Santa Isabel (1974) Eureka in Hormigueros (1977) Fajardo in Fajardo (1977) Igualdad in A asco (1977) and San Francisco in Guayanilla (1977).

FUENTES :
1. Manual of Sugar Companies. Farr & Co, New York, 1937.
2. Gaztambide y Ar n. La Isla de Puerto Rico. Rand MacNally y Co., 1941.
3. Hern ndez M ndez, Eugenio. Cr nicas de Puerto Rico: desde la conquista hasta nuestros d as 1493-1955. Editorial de la Universidad de Puerto Rico, 1969.